UPOZORNĚNÍ: Tento příspěvek je starší než 6 měsíců.
Níže uvedené informace mohou být zastaralé či neplatné!
Aleš Loprais
* 10. 1. 1980, Olomouc
Automobilový závodník, jezdec dálkových motoristických závodů, zejména na Rallye Dakar. Podnikatel.
Jeho strýcem byl český motoristický závodník a šestinásobný vítěz Rallye Dakar Karel Loprais.
Vystudoval hotelovou školu, ale odmalička si přál jít ve stopách svého strýce Karla. Dálkově studoval práva, ale autům a podnikání dal nakonec přednost před studiem. Důležitým mezníkem na cestě k cíli byl vznik soukromého Loprais Tatra týmu pod vedením jeho otce Milana Lopraise.
Na Dakaru debutoval v pozici navigátora svého strýce Karla Lopraise v roce 2006, o rok později už řídil Tatru sám a hned vybojoval bronz. V dalším období závodní kariéry si připsal medailové úspěchy na Středoevropské rallye 2008 (3. místo), maďarské Hungarian Baja (1. místo), bral 3. místo při premiérovém ročníku Silk Way Rally 2009.
Na Dakaru 2011 nadchl fanoušky rovným bojem proti přesile továrních Kamazů, při němž přerušil šňůru 26 vyhraných etap ruského týmu a připsal si dva etapové triumfy.
Už pod křídly nového názvu InstaForex Loprais Team a s novým speciálem dokázal vyhrát náročnou Silk Way Rally 2011 na území Ruska.
V průběhu roku 2015 vznikla aliance Petronas de Rooy IVECO/InstaForex Loprais team. Aleš Loprais vypadl na Dakaru ze závodu pro zadřené ložisko levého předního kola již v 5. vysokohorské etapě. V jubilejním 40. ročníku Dakaru v roce 2018 vyhrál Loprais s evolucí stejného vozu úvodní etapu, ve druhé obsadil 3. místo, po jednotlivých etapách byl v popředí celkového pořadí, pro technické problémy však byl nucen odstoupit. V posledním jihoamerickém ročníku 2019 dojel Aleš Loprais se svojí posádkou celkově pátý. Do prvního saúdskoarabského ročníku 2020 vyrazil s přepracovaným vozem Praga a skončil celkově 7. Pro ročník 2021 dostal vůz automat Allison, se kterým vybojoval 5. místo. O rok později nedojel do cíle kvůli technickým potížím.
V ročníku 2023 Rallye Dakar v Saudské Arábii ukončil Aleš Loprais coby vedoucí jezdec kategorie kamionů závod z důvodu tragické okolnosti. Musel být k dispozici orgánům vyšetřujícím nehodu s tragickými následky v deváté etapě. Vůz řízený českým závodníkem měl na trati při přejezdu písečné duny střet s divákem. Devětašedesátiletý Ital zemřel tři hodiny poté v helikoptéře na infarkt. Vyšetřování tragické nehody pak bylo v lednu uzavřeno ve prospěch české posádky, která podle vyšetřovatelů nenese vinu na nešťastném úmrtí fanouška.
V rodinné firmě je mimo jiné odpovědný za zahraniční vztahy. Na plný úvazek se pak ještě věnuje výrobě energetických nápojů a zajišťování záležitostí v souvislosti se závodním týmem. V nedávné době se stal majoritním vlastníkem firmy 69GAMES a.s. provozující kasino v olomouckém Resortu Hodolany.
S manželkou má syna Alexe, žijí ve Frenštátu pod Radhoštěm.
DNES
Dnešek: Kafka Band, burlesky i Ebeni
Sport20.11.2024
BK Olomoucko má posilu z NBA. Je jí rozehrávač Jacob Evans
Rozhovory20.11.2024
Olomoucká značka designového oblečení SIRA bude mít svou první prodejnu
Zprávy z regionu20.11.2024