UPOZORNĚNÍ: Tento příspěvek je starší než 6 měsíců.
Níže uvedené informace mohou být zastaralé či neplatné!
Divadelní Flora je za námi. Již 26. ročník festivalu se těšil enormnímu zájmu návštěvníků
Premiérovým festivalovým hostováním Thalia Theater Hamburg vyvrcholila v pondělí večer v Olomouci Divadelní Flora. Mezinárodní multižánrový program se odehrál na desítce scén, kam během dvanácti dnů dorazilo na šest a půl tisíce návštěvníků.
Přehlídku odstartovala v Moravském divadle 11. května adaptace Andruchovyčovy Moskoviády pražského Divadla X10 a režiséra Dušana D. Pařízka. Festivalový epilog, opět na největším festivalovém jevišti, obstaral téměř po dvou týdnech soubor hamburského Thalia Theateru. Do Olomouce přijel poprvé a 26. Divadelní Floru zakončil představením s čechovovským názvem Na člověku musí být vše krásné. Inscenace oceňovaného románu Sashi Marianny Salzmann, v režii Hakana Savaşe Micana, měla v Hamburku premiéru na podzim loňského roku, její étos osobitě rezonuje s ročníkovým mottem Jinakost.
Tematicky vymezená dramaturgie nabídla přes šest desítek akcí – činoherní, operní i taneční produkce, performance, instalace a také dvě divadelní premiéry. Součástí 26DF byly rovněž koncerty, besedy, workshopy nebo semináře a lektorské aktivity studentské edukativní platformy FloraLab.
Na festivalovém programu figurovala i úspěšná inscenace režiséra Jiřího Havelky a souboru Husy na Provázku – Vykouření.
Foto: Lukáš Horký
"Většinu hostů příjemně překvapil a nás samozřejmě potěšil fakt, že byl o všechna představení mimořádný divácký zájem. V hledišti Moravského divadla zůstala volná méně komfortní místa s horší viditelností, ostatní sály, které jsme letos pro Floru adaptovali, se naplnily tak, že jsme v řadě případů museli po dohodě s tvůrci navyšovat kapacity. Například v S-klubu jsme měli permanentně vyprodáno, bez ohledu na to, zda byla na programu česká či slovenská činohra, zahraniční performance nebo experimentální taneční titul," ocenila divácký apetit hlavní festivalová produkční Simona Vičarová. Okolo šesti a půl tisíce návštěvníků se s pozvanými divadelníky kromě Moravského divadla a S-klubu potkávalo též v prostorách univerzitního Konviktu či Divadla na cucky, ale i v kostele Panny Marie Sněžné, v největším výstavním sále Muzea moderního umění nebo atypických kulisách Arcidiecézního muzea, kam Flora po tři dny zvala na fantaskní výlet do světa virtuální reality.
"Ve středoevropském kontextu jsme v Olomouci představili tvorbu inspirativních ženských osobností – Adrienn Hód, Boglárky Börcsök, Doris Uhlich, Teresy Vittucci, Susanne Kennedy nebo Simone Dede Ayivi – a jejich českých a slovenských kolegů a kolegyň. Poukázali jsme na aktuální divadelní trendy a v hlavním programu nabídli devět zahraničních produkcí. Máme za sebou dvanáct dnů plných podnětných setkání a umělecky i lidsky silných impulsů. Věříme, že se s mnoha zajímavými hosty i otevřenými diváky, kterým upřímně děkujeme za přízeň, znovu potkáme v podobně elektrizující atmosféře i za rok, kdy program sedmadvacáté Flory zastřeší leitmotiv Volnost," anoncuje přání pořadatelů DF její ředitel Petr Nerušil.