Na Novou Ulici opět jezdí tramvaje. V dubnu se ale chystá další výluka - OLOMOUC.CZ
Reklama

Sobota 22. února 2025, svátek má Petr, venku je -3.4 °C

Na Novou Ulici opět jezdí tramvaje. V dubnu se ale chystá další výluka

Zprávy z regionu

21.2.2025

red jap

Tramvaje k nemocnici už opět jezdí. Rozsáhlá modernizace trati, která si vyžádala více než půlroční výluku, je téměř hotová. Do původních tras se tak vrátily linky 1, 4 a 6. Jelikož bude potřeba ještě dokončit finální úpravy, musejí cestující počítat na jaře s další výlukou. Neměla by trvat déle než měsíc.

Linky číslo 1, 4 a 6 se vrátily do původních tras.

Foto: Jan Procházka

Předmětem modernizace byly dva úseky trati, které zůstaly ještě v původním stavu z druhé poloviny 80. let, šlo o úseky od zastávky Wolkerova po zastávku Fakultní nemocnice v ulici Brněnské a úsek v ulici Hraniční od křižovatky Brněnská – Hraniční po smyčku tramvají. Náklady na modernizaci trati přesáhly 225 milionů korun a jsou z většiny financovány Evropskou unií z Operačního programu Doprava 2021 - 2027. "Městská hromadná doprava se v Olomouci rozvíjí vysokým tempem. Nejenže díky dotačním prostředkům pravidelně obnovujeme vozový park, v letošním roce přebírá dopravní podnik také devět nových moderních tramvají a připravuje se nákup elektrobusů. Kromě toho průběžně opravujeme a modernizujeme tramvajové tratě," uvedl primátor města Miroslav Žbánek.

V přípravě jsou už i další projekty, které mají za cíl zatraktivnit městskou hromadnou dopravu: "Kromě modernizace trati v ulicích Brněnská a Hraniční dále připravujeme III. etapu trati na Nové Sady. Máme již také územní studii na modernizaci tramvajové trati v ulicích Palackého, Litovelská a třída Míru a v přípravě studii rekonstrukce trati v Hodolanské ulici. Dopravní podnik rovněž řeší projekt na bezhotovostní platbu jízdného ve vozidlech. Poděkování za přípravu a realizaci všech těchto rozvojových projektů patří všem zúčastněným, ať už týmu dopravního podniku nebo lidem z magistrátu, kteří zajišťují dotační prostředky či se starají o zdárný průběh veřejných zakázek, ale také občanům, kteří veřejnou hromadnou dopravu pravidelně využívají," doplnil investiční náměstek primátora Miloslav Tichý.

Cestující se na novém úseku trati v Brněnské a Hraniční ulici mohou těšit na pohodlnější a rychlejší cestování: "Součástí modernizace byla i kompletní rekonstrukce zastávek Wolkerova, Fakultní nemocnice (směr NU) a Nová Ulice. Cestování po modernizované trati bude rychlejší a jízda plynulejší. Vliv má nová infrastruktura i na okolí stavby, a to díky nízké protihlukové cloně a výsadbě rozchodníků, které budou mít příznivý dopad na klima dané lokality," sdělil předseda představenstva Dopravního podniku Jaroslav Michalík.

Modernizace byla zahájena v letních měsících a trvala necelých sedm měsíců. "Z hlediska provedení stavebních prací byl nejnáročnější přesun stovek tun materiálu, počínaje odtěžováním neúnosných konstrukčních vrstev, přes návoz nových konstrukčních vrstev ze štěrkodrtí, až po realizaci nového tramvajového svršku," popsal člen představenstva pověřený řízením technického úseku Dopravního podniku Petr Kocourek. Souběžně se stavebními pracemi na trati realizovalo statutární město Olomouc také opravu podchodu "Pionýrská" a koordinovaný tah Brněnská – Hraniční.

Z důvodu dokončení výsadby rozchodníků a stavby ostrůvků u přechodu pro chodce v Havlíčkově ulici bude na jaře na trati ještě vyloučen provoz, předpokládaný termín je 1. až 21. dubna 2025.