Nové železniční jízdní řády: přímý spoj do Zlína a obnovení trati do Mladče - OLOMOUC.CZ
Reklama

Středa 16. dubna 2025, svátek má Irena, venku je 20.6 °C

UPOZORNĚNÍ: Tento příspěvek je starší než 6 měsíců.
Níže uvedené informace mohou být zastaralé či neplatné!

Nové železniční jízdní řády: přímý spoj do Zlína a obnovení trati do Mladče

Zprávy z regionu

23.11.2011

Autor: Jan Procházka

V neděli 11. prosince začne platit nový jízdní řád Českých drah. Pro cestující na regionálních tratích se toho moc nezmění, mírné úpravy se dotknou hlavně dálkových spojů. Dráhy však slibují nasazení nových souprav a zlepšení služeb například v oblasti gastronomie.

Utahování opasků se nevyhne ani Českým drahám. Ty v příštím roce musí zredukovat počet vypravovaných dálkových spojů. Podle Antonína Blažka, náměstka pro osobní dopravu, se však tato změna cestujících příliš nedotkne. "Dopravu jsme redukovali převážně v méně exponovaných časech, proto budou zěmny bez fatálního dopadu," uvedl Blažek. Některé linky navíc dráhy posílily. Například Pendolino bude nově dvakrát týdně zajíždět až do Žiliny. Díky železničnímu koridoru na trati Praha - Olomouc - Ostrava se navíc zkrátí jízdní doba o deset minut. Nové jízdní řády ve větší míře zavádějí takt - tedy spoje jezdící s pravidelným intervalem. "Pro cestující je mnohem jednodušší se v takovém jízdním řádu orientovat," domnívá se Blažek.

V jízdních řádech ale cestující mnoho změn nenajdou. "Rozsah dopravy zůstává zachován přibližně na úrovni roku 2011," konstatoval za objednavatele vedoucí krajského oddělení veřejné dopravy Jaromír Tomík. Drobné problémy se podle něj vyskytly pouze na hranici mezi Olomouckým a Pardubickým krajem poblíž Hanušovic.
Po roční přestávce se opět rozjede trať z Litovle do Mladče, která stála kvůli rekonstrukci oblíbených jeskyní. Jezdit bude však pouze o víkendu.
Nově dopravce vypraví i přímý spoj z Jeseníku přes Šumperk, Olomouc a Přerov do Zlína. V Olomouci bude spoj navazovat na Pendolino ve směru do Prahy.

Dráhy také slibují zlepšení služeb. "Poslední tři roky probíhá proces obnovy a modernizace vozového parku opravdu ve velkém. V příštím roce začnou cestujícím sloužit další soupravy. Na Olomoucku například koncem roku zbrusu nová elektrická souprava na lince Olomouc - Nezamyslice," zmínil Antonín Blažek. Dráhy také podle něj investují do rekonstrukce nechvalně známých vagonů se sedadly s typickou zelenou koženkou. "Jsou zhruba třicet let staré a ještě nějakou dobu budou sloužit. Přistupujeme u nich ale ke kompletní rekonstrukci interiéru," prozradil Blažek.
České dráhy se v roce 2012 chtějí zaměřit i na zkvalitnění služeb v oblasti gastronomie. "Stávající jídelní vozy už nevyhovovaly požadavkům 21. století, navíc brzdily celý vlak, protože narozdíl od ostatních vagonů v soupravách nebyly způsobilé na vyšší rychlosti," řekl Antonín Blažek. Dopravce proto nechal jednadvacet jídelních vozů zrekonstruovat, do provozu budou zařazeny postupně během roku.
Další novinkou by mělo být i wi-fi připojení k internetu. Zatím však na zkoušku jen v Pendolinech. "Několik let jsme řešili problémy s různými poskytovateli a nemohli jsme se dohodnout, teď už je však řešení na cestě," ubezpečil Blažek.

Nové jízdní řády budou v platnosti rok. Počítají už s dražším jízdným, které si vynutilo čtyřprocentní zvýšení DPH. "Zdražili jsme poprvé po třech letech," zdůraznila mluvčí drah Kateřina Šubová.

Změny v jízdním řádu na tratích v Olomouckém kraji

Na tratích, které nejsou v přehledu zmiňovány, nedochází k podstatnějším změnám.


Trať 024 Štíty – Ústí nad Orlicí, 025 Hanušovice – Dolní Lipka
Na území Pardubického kraje dochází k zásadní změně veřejné dopravy, která se dotkne i těchto tratí. Od nového jízdního řádu již kraj neobjednal vlakové spoje mezi Štíty a Moravským Karlovem a mezi Hanušovicemi a Dolní Lipkou. Pardubický kraj nahradí vlaky autobusy.
Trať 270 Hranice na Moravě – Přerov
Na trati dochází k minimálním změnám. Osobní vlak v 7:18 z Přerova a spoj v 8:24 z Hranic na Moravě pojedou nově pouze v pracovní dny. Nově je navázán přípoj v Hranicích na Moravě v 15:20 mezi spojem z Přerova do Horní Lidče a spojem z Hranic na Moravě do Čadce.
Trať 270 Přerov – Olomouc
Nově nepojedou 23. prosince 2011 s ohledem na vánoční prázdniny posilové školní vlaky mezi Olomoucí a Přerovem, jedná se o spoje z Olomouce v 6:04, 14:04, 15:04, 16:04, v opačném směru z Přerova pak v 5:24, 13:28, 14:28 a 15:28.
Trať 271 Prostějov hl. n. – Chornice
V souvislosti se změnou v organizaci dopravy v Pardubickém kraji pojedou všechny osobní vlaky z prostějovského hlavního nádraží pouze na území Olomouckého kraje, tedy do Dzbele. Na všechny vlaky budou nasazeny modernizované Regionovy.
Trať 273 Červenka – Senice na Hané
Uspíšil se poslední večerní spoj z Litovle předměstí, nově vlak odjíždí ve 21:50 (oproti původnímu času 22:17). V Senici na Hané lze ve 22:05 přestoupit na osobní vlak do Olomouce. V průběhu vánočních prázdnin od 24. prosince 2011 do 1. ledna 2012 nepojedou noční spoje mezi Červenkou a Litovlí předměstím.
Trať 274 Litovel předměstí – Mladeč
V souvislosti s ukončením rekonstrukce Mladečských jeskyní bude obnoven sezónní víkendový provoz mezi Litovlí předměstím a Mladčí od 2. června do 30. září 2012. Každou sobotu a neděli zajistí spojení s turisticky zajímavým místem čtyři páry osobních vlaků. Z Litovle budou odjíždět v 8:27, 11:18, 14:27 a 16:27, z Mladče pak v 9:12, 12:22, 15:12, 17:12.
Trať 275 Olomouc hl. n. – Senice na Hané
Poslední spoje z olomouckého hlavního nádraží v pátek ve 22:09, v sobotu ve 21:09 se prodlužují až do Prostějova. Oproti tomu vyjedou první ranní víkendové spoje už z Prostějova místního nádraží přes Kostelec na Hané, Náměšť na Hané a Senici na Hané a do Olomouce.
Trať 280 Hranice na Moravě – Horní Lideč
V Hranicích jsou zajištěny přípoje ke všem a ode všech rychlíků mezi Brnem a Bohumínem.
Trať 290 Olomouc hl. n. – Uničov
Ranní spěšný vlak z Jeseníka do Olomouce ve 4:53 pojede nově pouze v pracovní dny a z Olomouce se prodlužuje až do Zlína. V pátek pojede ve 13:32 nový spěšný vlak do Jeseníku, odpolední spěšný vlak v 16:29 pojede pouze v pracovní dny. U vybraných vlaků dochází k omezení jízdy v době od 23. 12. 2011 do 1. 1. 2012.
Trať 292 Jeseník – Šumperk
V pracovní dny pojede ranní spěšný vlak ve 4:53 přes Šumperk až do Zlína. Jedná se o nejdelší regionální vlak, který ujede 181 km. V sobotu a neděli pojede ve stejném čase do Zábřehu na Moravě, kde je zajištěn přestup na spoje ve směru na Prahu i Olomouc. Přeshraniční vlaky z Jeseníku do Krnova zůstávají beze změny. Nově nepojede pondělní ranní vlak z Hanušovic ve 3:56.
Trať 297 Mikulovice – Zlaté Hory
Nedělní spěšný vlak do Olomouce odjíždí nově ze Zlatých Hor v 17:34. Páteční osobní vlak ze Šumperka bude nově dojíždět až do Zlatých Hor ve 22:07. V pracovní dny nepojede pár odpoledních vlaků ze Zlatých Hor v 13:19 do Lipové Lázní a zpět ve 14:15 do Zlatých Hor s příjezdem v 15:05. Na odpolední nedělní spoj ze Šumperka, který přijíždí v 16:51 do Zlatých Hor se nasadí modernizovaná motorová jednotka Regionova. Následně pojede na spěšném vlaku v 17:34 ze Zlatých Hor.

Jan Procházka

Reklama

Obuv HULMAN

Katalog firem » Obchod

Kotníkové boty, BESTSELLER od značky Nagaba.

Udělejte si radost a pořiďte si nové boty.

Podívejte se na kvalitní pánské a dámské boty co jinde nekoupíte.

Obuv Hulman
Denisova 19
772 00 Olomouc
Otevřeno máme:
Po-Pá-9-17 hod.
So-9-12 hod.
www.obuvhulman.cz