Okresní hospodářská komora zahájila ve spolupráci s Koyo Bearings osvětu na téma průmyslu 4.0 - OLOMOUC.CZ
Reklama

Pondělí 25. listopadu 2024, svátek má Kateřina, venku je -1.2 °C

UPOZORNĚNÍ: Tento příspěvek je starší než 6 měsíců.
Níže uvedené informace mohou být zastaralé či neplatné!

Okresní hospodářská komora zahájila ve spolupráci s Koyo Bearings osvětu na téma průmyslu 4.0

Zprávy z regionu

5.10.2017

Autor: red

Na Olomoucku je význam strojírenství a dalších průmyslových odvětví již tradičně velmi silný. Budoucnost patří digitalizaci a automatizaci výrobních procesů a práci s vyšší přidanou hodnotou. Takzvaný průmysl 4.0 ovlivňuje stále více i firmy v regionu. Na půdě firmy KOYO Bearings v Olomouci proběhl první ze série workshopů programu "Firma40.cz", který již úspěšně běží ve Zlínském kraji.

Ředitel OHK Olomouc Radim Kašpar a ředitel KOYO BEARINGS Petr Novák. Ředitel OHK Olomouc Radim Kašpar a ředitel KOYO BEARINGS Petr Novák. Foto: Archiv pořadatele

Program Firma40.cz vytvořila poradenská firma CE-PA Zlín a tento koncept se prosazuje také na Olomoucku. "Konzultanti naší firmy dlouhodobě sledují změny ve společnosti a průmyslu a snaží se své klienty, především menší až středně velké regionální firmy, vybavit takovými kompetencemi, aby byly schopny konkurence s globálním světem, který masivně využívá digitalizace a automatizace. Pro většinu firem jsou zbytečné akademické diskuse. Naopak oceňují konkrétní nápady, inspirace a možnost vzájemné spolupráce na projektech, které přináší zásadní změnu výkonnosti v co nejkratší době a za minimálních nákladů. Proto jsme na jaře tohoto roku spustili ve Zlíně sérii 'jiných' konferencí. Jsou to workshopy a následné exkurze do lokálních firem, které již prvky průmyslu 4.0 implementovali," dodal k tématu projektový manažer programu Libor Smital.

Okresní hospodářská komora Olomouc má zájem podporovat podnikatelské aktivity a inovace v regionu, sdílet knowhow a nejlepší zkušenosti nejen mezi svými členy. Proto se aktivně zapojila do spolupráce s projektem Firma40.cz. "Okolo průmyslu 4.0 koluje spoustu chimér. Je třeba to prostě vnímat jako obecný tlak na firmy, aby svou výrobu inovovaly – zejména v oblasti digitalizace, využití dat online a také automatizace procesů. Samotná robotizace je jen jednou z částí. Kdo chce v budoucnu uspět, musí jít s dobou," shrnul svůj postoj k tématu ředitel OHK Olomouc Radim Kašpar.

První workshop nazvaný Velký třesk v Olomouci se uskutečnil na půdě závodu KOYO BEARINGS - výrobce ložisek, člena OHK a lídra v inovacích a digitalizaci. Ředitel závodu Petr Novák, který je znám svou neutuchající inovační aktivitou, za kterou byl již několikrát i celostátně oceněn, si od Průmyslu 4.0 slibuje hodně: "Očekávám zánik rutinních povolání, která lidi většinou nenaplňují a nechodí do práce rádi. Že lidé přijdou o práci, o to se nebojím. Naopak jim to otevře množství pracovních příležitostí, které budou souviset se stroji – ať je to jejich údržba, vývoj nebo spolupráce s roboty. Přinese to také nárůst produktivity a zvýšení kvality, určitě bych to tedy nevnímal jako hrozbu, ale naopak jako příležitost. Byl bych rád, kdyby se světovým tahounem těchto inovací stal český průmysl." Před sebou má Koyo momentálně plán na výstavbu nové výrobní haly, která rozšíří současný závod. Rozšiřování výrobních kapacit, snaha o snižování personální náročnosti výroby formou automatizace a nárůst zakázek jsou v posledních letech typickým rysem českého strojírenství, které se dynamicky rozvíjí a stabilně roste. "Otevření se, vzájemné setkávání podnikatelů nejen v průmyslu, jejich debata a sdílení nejlepších praktik jsou věci prospěšné pro olomoucký region ale i pro Českou republiku jako celek. Firmy, které jsou zatím velmi tradiční, se mohly inspirovat, poznat výhody průmyslu 4.0 ale i související překážky při jeho zavádění ve výrobě," uzavřel Novák.

red

Reklama

ORANGE OPTIK

Katalog firem » Obchod » Oční optika

51 % sleva na dioptrické brýle - Simona Krainová
To tady ještě nebylo!
Společně s úžasnou Simonou Krainovou jsme pro vás připravili exkluzivní slevu na dioptrické brýle. Nepropásněte tuto jedinečnou příležitost.

Termín akce: Od 2. 9. 2024 - do odvolání

Podrobné informace:

Sleva 51 % platí na všechna dioptrická skla mimo MiYOSMART
Sleva 51 % se vztahuje na veškeré brýlové obruby značek Infinity, Gepard, Laresia Mageh, Josef Klír, Dr.Eyes a Ocoolar
Sleva 30 % na obruby světových značek
Slevu lze kombinovat s kupónem
Nelze kombinovat s jinou slevou nebo firemními benefity, pokud není uvedeno jinak
Podmínkou získání slevy na dioptrické brýle je nákup kompletních dioptrických brýlí (obruby + skla)